تاریخ: 1403-06-10   ساعت: 13:14:20

سایپا با این 3 اقدام از بحران فاصله گرفت!

سایپا با این 3 اقدام از بحران فاصله گرفت!

به گزارش پرشین خودرو، بررسی عملکرد سه ماهه بهار سایپا و گروه خودروسازی آن نشان می‌دهد که این شرکت با کنترل قیمت تمام شده و به‌رغم عدم افزایش قیمت محصولات، رکورد سود ناخالص که بیانگر عملکرد مدیریت در حوزه عملیاتی است را شکست و در مجموع گروه خودروسازی سایپا موفق به تحقق ۲،۷۸۸ میلیارد تومان سود ناخالص شده است.

همچنین ارزیابی وضعیت سه ماهه اول سال جاری شرکت سایپا بیانگر آن است که سود ناخالص این شرکت در بهار امسال ۱۰۱۶ میلیارد تومان بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته،‌ رشد بیش از دو هزار میلیارد تومانی به دست آمده است.

از سویی، گروه خودروسازی سایپا در مدت عنوان شده به سود عملیاتی ۳۲۸ میلیارد تومانی رسیده که این امر نشان از آن دارد که روند تولید در گروه سایپا در قیاس با سال‌های گذشته روند بسیار خوبی پیدا کرده است.

زیان عملیاتی شرکت سایپا در بهار امسال نیز ۱۸۲ میلیارد تومان شده، بر این اساس و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ کاهش ۱۱۷۲ میلیارد تومانی ثبت شده است. با توجه به روند مثبتی که در این حوزه شاهد هستیم، این احتمال وجود دارد که بعد از سال‌ها شرکت سایپا به سود عملیاتی برسد.

بهبود شاخص‌های بورسی در سود عملیاتی و سود ناخالص داخلی طی سه ماهه اول سال جاری، در شرایطی به دست آمده که سایپا قیمت هیچ یک از محصولات خود را تغییر نداده و همچنین ارزی دریافت نکرده است.

اضافه می شود که اسفندماه سال گذشته و در بدترین شرایط مالی سایپا، تغییر مدیریتی صورت گرفت، گروه خودروسازی سایپا در آن برهه زمانی با بدهی ۱۲۱ هزار میلیارد تومانی(تلفیق ۱۸۷ همت بدهی)، ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی زیان انباشته و همچنین ۲۵۰ هزار دستگاه تعهدات قبلی روبرو بود!

به نظر می‌رسد با نظم بخشی به تولید، کنترل قیمت تمام شده قطعات و رشد تولید روزانه محصولات،‌ گروه خودروسازی سایپا از بحران فاصله گرفته است.


خبرهای مرتبط: