تاریخ: 1403-06-24   ساعت: 10:14:45

برتری سایپا در واردات خودرو

برتری سایپا در واردات خودرو

گروه خودروسازی سایپا در طرح واردات خودرو که حدود دو سال است در حال اجراست، سهم قابل توجهی دارد. دومین خودروساز بزرگ کشور سال گذشته تعهدات معوقی در تامین و تحویل خودروهای چانگان سی اس ۳۵ پلاس داشت. اما با استراتژی جواد توسلی مهر و تیم مدیریتی همراهش در سال جاری این خودروساز یک هزار و ۷۷۰ دستگاه طی ۵ ماهه نخست سال جاری ترخیص خودرو از گمرکات کشور انجام داده است. همکاری چانگان و سایپا مسبوق به سابقه است و برند چینی مذکور با عرضه مدل های سی اس ۳۵ و ایدو در سالیان گذشته برای خود بازار مناسبی فراهم کرده بود. عرضه سی اس ۳۵ پلاس سبب ایجاد تعادل قیمتی در بازار مونتاژ کاران چینی شد.

واردات خودرو در گروه خودروسازی سایپا فقط منوط به چانگان نمی شود، بلکه این خودروساز در شرکت پارس خودرو نیسان سیلفی را جهت عرضه به بازار کشور آورده است. نیسان همکاری دیرینه ای با پارس خودرو دارد و به نظر می رسد احیا این همکاری با سکان داری توسلی مهر به گروه خودروسازی سایپا ادامه دار باشد.

گروه خودروسازی سایپا در شرایطی فعالیت واردات خودرو خود را تقویت و ادامه داد که بحران ارزی گریبان شرکت های خودروساز و واردکننده را گرفته است. این توسعه بیانگر تثبیت سیستم مالی جدید در این گروه خودروسازی است.


خبرهای مرتبط: